Fanmade lore

CBIACBIA ✭✭

Since more than a year I'm working on my 3rd ingress book. Well it's more like a short story including book 1 and 2. I hope I will finish it this year. Actually it's more than 200 pages and there is still so much to write about...

Anyway, i will post the whole book here when it's done.

Comments

• I need more information

• CBIACBIA ✭✭

Soon. It's written in german and English. Actually there is a live book channel on telegram. but this is for our group members only. If you are using telegram, you might contact me. @cbgbandit

I will answer all questions there.

• CBIACBIA ✭✭

Starting with part 2 of the story. It's splitted in "seasons". Every season has it's own cover picture.

• CBIACBIA ✭✭

Als kleine Anregung poste ich den Prolog und das erste Kapitel.

PROLOG

1946, November 23, Chicago 

Mein Name ist agent25. Ich bin nicht sicher ob das auch irgendjemand liest. Falls doch, ist es wichtig dass du diese Nachricht  aufbewahrst und nach mir suchst.  Die CBIA wurde am 27. März 1938 in Chicago gegründet. Nachdem bei einer Expedition zum Nordpol ein seltsames Artefakt gefunden wurde, wurde die Organisation ins Leben gerufen und damit beauftragt die Herkunft, den Sinn und den möglichen Gebrauch von exotischer Materie zu untersuchen. Das Artefakt gab uns die Möglichkeit Orte zu lokalisieren an denen die exotische Materie austritt. Unsere Organisation beherbergte 87 Agenten. Das Hauptquartier  wurde an einem geheimen Ort in Chicago errichtet. Im Laufe der Zeit begannen wir zu verstehen, dass die exotische Materie überall um uns herum existiert.  Es war uns aber nicht möglich das volle Potenzial zu verstehen.  Daher wurde das Programm CBIA am 13. September 1945 von der Regierung  geschlossen. Wir hielten unsere Organisation aber im Verborgenen aufrecht, was durch anonyme Investoren möglich war. Ein Jahr später  geschah etwas Unerwartetes. Heute um 8:25am wurde das Hauptquartier von einer fremden Macht infiltriert. Wie es scheint, bin ich der einzige Überlebende des CBIA. Diese unbekannte Organisation scheint weder von dieser Welt, noch aus dieser Zeit zu sein. Dennoch scheinen sie mehr über die Portale zu wissen als wir. Aus mir bisher unbekannten Gründen sind alle anderen Agenten verschwunden. Als ich nach Abschluss eines Aufklärungsauftrages zum Hauptquartier zurückkehrte, fand ich außer der Kleidung und der Bewaffnung der anderen Agenten nichts weiter vor. Allerdings schien einer der Infiltratoren ein Gerät zurückgelassen zu haben, mit dem es mir möglich war die Portale sowie gigantische Felder aus exotischer Materie sichtbar zu machen. Eine derartige Technologie habe ich bisher noch nie gesehen. Ich werde mich weiter auf die Suche nach Hinweisen begeben. 

Kapitel 1

Es war ein Abend wie jeder andere am 14. Februar 1947 in der Innenstadt Chicagos. Menschen waren auf den Straßen unterwegs und wenn man ein großes altes, schwarz lackiertes, glänzendes Auto vorbeifahren sah, dann wusste man, dass man besser einen großen Bogen darum machte. In den kleinen dunklen Gassen betrieben Kleinganoven ihre schmutzigen Geschäfte. Drogen, Prostitution, alles was nicht legal war fand man in den dunkelsten Winkeln der Stadt. Die Polizei verlor die Kontrolle und überließ die Stadt der Mafia. Was für die Stadt und ihre Bewohner ein großes Problem war, war für einen Mann mit solch einer Vergangenheit nicht mehr als die Streitigkeiten spielender Kinder. Er wusste die Welt hatte größere Probleme. Etwas Unsichtbares, etwas Unbekanntes schien sich über den Globus auszubreiten und er war der letzte der Kenntnis davon hatte. Sein Name war Dorian McAllister aber diesen Namen trug er seit 1938 nicht mehr. Seine Kollegen kannten ihn unter dem Namen Agent25. Doch auch dieser Name schien unbedeutend in Anbetracht der Tatsache, dass die CBIA bis auf McAllister vollständig ausgelöscht wurde. Das Nordpol Artefakt verschwand nach dem Angriff und alles was ihm blieb war dieses rätselhafte Gerät. Er wusste nicht wie und warum dieses Gerät funktionierte, aber es zeigte ihm dass seine geliebte Stadt voll von den unbekannten Portalen war. Das Gerät hatte eine Art TV Bildschirm, der anders als das was erkannte in Farben erstrahlte. Es schien eine  Art Landkarte zu zeigen auf der die Portale in gleißendem weiß erstrahlten. Es war Freitag Abend. Freitags besuchte MacAlister immer das alte, dreckige Pub irgendwo mitten in Chicago. Nicht etwa weil er dort Freunde hatte, aber sie hatten einen verdammt guten Whisky. Als er vor zwei Jahren das erste Mal an diesem Pub vorbeifuhr, beeindruckte ihn irgendwie der Name der auf dem Schild stand. Eowar's Tavern and Pub. Er empfand den Namen irgendwie ehrfurchtgebietend. McAllister nahm an der Bar Platz. Er hielt das Gerät in der Hand und betrachtete den Bildschirm. Warum waren die Angreifer hier? Was war ihr Ziel? Und wo kamen sie her? So viele Fragen auf die MacAllister keine Antwort wusste. Es musste doch jemanden geben der ihm weiterhelfen konnte. McAllister trank seinen Whisky aus, verließ das Pub und stieg in das nächste Taxi das ihn zum Hauptquartier bringen sollte. Das Hauptquartier war von außen nicht mehr als eine alte Schuhfabrik. Jackson’s fine Shoes. Nach dem Angriff war alles zerstört. Die Radargeräte, Telefone sowie die meisten Unterlagen die die Organisation über die Jahre gesammelt hatte. McAllister kam nur noch hierher, weil er hier seine Aufzeichnungen gut versteckt lagerte und weil er hier sein Bett hatte. Erneut griff er zu dem Gerät und betrachtete den Bildschirm nachdem er sich zu seinem Schreibtisch begab. Er erinnerte sich als er zum ersten Mal das Nordpol Artefakt mit eigenen Augen sah. Es war ein seltsam futuristisch aussehendes, würfelförmiges Objekt, das jedesmal wenn exotische Materie erschien, zu leuchten begann. Plötzlich wurde ein Text auf dem Bildschirm des Geräts sichtbar: "Du hast den Cubus gesehen. Geh und suche nach ihm." Das war neu. Seit Wochen zeigte das Gerät lediglich den Standort der Portale an. Plötzlich öffnete sich hinter ihm eine Tür aus Licht. McAllister wusste instinktiv dass er die Schwelle der Tür durchschreiten musste und gerade als er das tun wollte, trat ihm eine Gestalt entgegen. Geblendet von dem Licht erkannte McAllister erst nicht, dass es sich um eine Frau handelte. Sie war groß, schlank und ihr Haar war silber und lang. Die Tür verschwand. “Guten Abend Mr. McAllister.” Verwirrt sah er die Frau an und antwortete: “Ja...guten Abend Miss.” Die Frau setzte sich auf einen Stuhl neben ihn. “Keine Angst. Ich bin nicht der Feind. Sie können Ihre Waffe jetzt loslassen. Mein Name ist Timewave. Ich bin Mitglied der Organisation T.I.M.E. aus einer anderen Dimension. Wir schreiben dort das Jahr 2480.” McAllister unterbrach die Unbekannte. “Okay...Stop. Alles klar Süße, bevor du weiter redest, beantworte mir die Frage: Was zur Hölle willst du von mir? Hier gibt es nichts mehr zu holen.” Timewave lächelte. “Ich will Sie warnen Mr. McAllister. Die Eindringlinge die dieses Chaos angerichtet haben, stammen auch aus einer anderen Dimension. Wir bekämpfen diese Spezies schon seit vielen Jahren. Ich werde Ihnen alles erzählen wenn Sie wollen. Aber im Gegenzug schicke ich Sie auf eine Mission. Alternativ lösche ich Ihre Erinnerungen und Sie arbeiten wieder im Archiv des FBI.” McAllister überlegte kurz. Ein normales Leben wäre sicher eine willkommene Abwechslung. Aber er würde vermutlich das Abenteuer seines Lebens verpassen. Er wollte Antworten. “Gut, Miss Timewave. Erzählen Sie mir was Sie wissen.” Timewave stand von dem Stuhl auf und begann mit der Aufklärung. “Wie Sie inzwischen erkannt haben, Mr. McAllister, existieren andere Dimensionen. Unendlich viele, aber bekannt sind uns etwa zehntausend. Die meisten Dimensionen sind sich ähnlich, mit kleinen Abweichungen. So kann es sein, dass Sie in einer anderen Dimension Bäcker sind, oder immer noch beim FBI sind, aber vielleicht eine Frau sind. Wie auch immer. Aus einer dieser Welten stammen Menschen, die gegen falsche Götter gekämpft haben. Mächtige Wesen, die ihren weg aber nicht in diese Dimension gefunden haben. Sie waren eine transdimensionale Spezies. Das Multiversum ist aber….nun….hinterhältig. Diese Wesen wurden Shaper genannt. Sie könnten eine gewisse Grenze im Nexus der Dimensionen nicht überschreiten, aber es gibt, wie von den meisten Lebewesen, auch eine alternative Shaper-Rasse. Sie sind uns weitestgehend unbekannt, aber sie sind für die exotische Materie verantwortlich. Die Shaper sind aber nicht für das Eindringen in ihre Basis verantwortlich.” McAllister wollte etwas sagen, aber Timewave unterband seinen Versuch und fuhr fort. “Jene, die gegen die Shaper gekämpft haben werden im Jahr 2020 auf Ihre Erde geschickt, Mr. McAllister. Sie waren einst auf einer anderen Erde in Besitz eines Artefaktes. Dem Cubus. Dieses Artefakt ist ein Gerät das weder an Zeit, noch an den Raum gebunden ist. Als diese Gruppe es benutzte wurde es 1913 auf Ihre Erde geschleudert, und 1937 auf dem Nordpol gefunden. Der Grund dafür ist ein einfacher. Da es sich um ein Gerät handelt, konnte eine künstliche Intelligenz die einst mit diesen Menschen zusammen arbeitete eine Kopie von sich selbst in den Cubus laden. Ich weiß, das klingt für sie alles sehr futuristisch. Aber bald werden sie alles verstehen. Wie auch immer, diese Entität erschafft im Jahr 2020 eine Armee aus künstlichen Wesen die genau wie ich durch Raum und Zeit reisen können. Um das zu verhindern, brauche ich Sie, Mr. McAllister.” McAllister wusste nicht ganz was er davon halten soll, aber er wollte mehr wissen. “Wo sind meine Kollegen?” fragte er. “Tot.” antwortete Timewave. “Nun zu Ihnen. Ich habe sie erwählt, weil sie eine besondere Gabe besitzen. Sie haben den Cubus gesehen, seine Macht gespürt. Wir nennen Menschen wie Sie “Sensitives”. Jeder Sensitive hat eine besondere Fähigkeit, verliehen durch den kontakt mit XM. Ihre Gabe ist eine sehr sehr langes Leben.” McAllister stoppte TImewave erneut. “Moment Lady, willst du mir sagen, ich sei unsterblich?” Timewave drehte ihm den Rücken zu. “Nein. Sie können getötet werden. Aber wenn sie das verhindern, werden sie lange genug leben, um im Jahr 2020 einen Agent namens “Whysofar” zu treffen. Bis dahin vergehen noch fast 80 Jahre. Ich werde Ihnen eine Technologie aus dieser Zeit zur Verfügung stellen. Ihr Gerät ist ein sogenannter Scanner. Ich programmiere ihn neu. im Jahr 2015 werden sie aufgefordert eine Fraktion zu wählen. Tun Sie das und machen Sie einfach Ihren Job. Wir sehen uns 2020 wieder. Leben Sie wohl Mr. McAllister.” 

Mit diesen Worten verschwand TimeWave wieder durch die Tür aus Licht. Völlig überfordert ließ sie McAllister zurück. Aber er war ein CBIA Agent. Er nahm seine Mission an. Er hatte ja schließlich 80 Jahre Zeit. 

• CBIACBIA ✭✭

English version of the prologue and chapter 1. The whole book will be available as pdf 2021

PROLOG

My name is agent25. I am not sure if anyone reads that too. If so, it is important that you keep this message and look for me. The CBIA was founded in Chicago on March 27, 1938. After a strange artifact was found during an expedition to the North Pole, the organization was launched and commissioned to investigate the origin, meaning and possible use of exotic matter. The artifact gave us the opportunity to localize places where the exotic matter emerges. Our organization housed 87 agents. The headquarters was built in a secret location in Chicago. Over time, we began to understand that exotic matter exists all around us. However, we were unable to understand the full potential. Therefore, the CBIA program was closed by the government on September 13, 1945. However, we kept our organization hidden, which was possible through anonymous investors. A year later, something unexpected happened. Today at 8:25 am the headquarters was infiltrated by a foreign power. It seems I am the only survivor of the CBIA. This unknown organization does not seem to be from this world or from this time. Still, they seem to know more about the portals than we do. For reasons unknown to me, all other agents have disappeared. When I returned to headquarters after completing a reconnaissance mission, I found nothing but the clothing and arming of the other agents. However, one of the infiltrators seemed to have left behind a device with which I was able to make the portals and gigantic fields of exotic matter visible. I have never seen such technology before. I will continue to search for clues. 

Chapter 1

It was an evening like any other on February 14, 1947 in downtown Chicago. People were out on the streets and when you saw a big old, black painted, shiny car drive past, you knew that it was better to avoid it. Kleananoven ran their dirty shops in the small dark alleys. Drugs, prostitution, everything that was not legal was found in the darkest corners of the city. The police lost control and left the city to the mafia. What was a big problem for the city and its residents was for a man such a past no more than the arguments of children playing. He knew the world had bigger problems. Something invisible, something unknown seemed to be spreading across the globe and he was the last to know about it. His name was Dorian McAllister but he hasn't had this name since 1938. His colleagues knew him under the name Agent25. But this name also seemed insignificant considering that the CBIA was completely wiped out except for McAllister. The North Pole artifact disappeared after the attack and all that remained was this enigmatic device. He didn't know how and why this device worked, but it showed him that his beloved city was full of the unknown portals. The device had a kind of TV screen that shone in colors differently than what was recognized. It seemed to show a kind of map on which the portals shone in brilliant white. It was Friday night. On Fridays, MacAlister always visited the old, dirty pub somewhere in the middle of Chicago. Not because he had friends there, but they had a damn good whiskey. When he drove past this pub for the first time two years ago, the name on the sign somehow impressed him. Eowar's Tavern and Pub. Somehow he found the name awesome. McAllister took a seat at the bar. He held the device in his hand and looked at the screen. Why were the attackers here? What was your goal? And where did they come from? So many questions that MacAllister didn't know the answer to. There had to be someone who could help him. McAllister finished his whiskey, left the pub and got into the next taxi that was to take him to headquarters. From the outside, the headquarters was nothing more than an old shoe factory. Jackson’s fine shoes. After the attack, everything was destroyed. The radars, phones, and most of the documents the organization had collected over the years. McAllister only came here because he kept his notes well hidden here and because he had his bed here. He picked up the device again and looked at the screen after moving to his desk. He remembered when he first saw the North Pole artifact with his own eyes. It was an oddly futuristic-looking, cube-shaped object that began to glow every time exotic matter appeared. Suddenly a text appeared on the screen of the device: "You saw the cube. Go and look for it." That was new. For weeks, the device had only shown the location of the portals. Suddenly a door of light opened behind him. McAllister instinctively knew he had to cross the threshold of the door and just as he was about to do so, a figure came up to him. Blinded by the light, McAllister didn't realize that it was a woman. She was tall, slim and her hair was silver and long. The door disappeared. "Good evening Mr. McAllister." He looked at the woman in confusion and replied: "Yes ... good evening, miss." The woman sat in a chair next to him. "No fear. I am not the enemy. You can now let go of your gun. My name is Timewave. I am a member of the T.I.M.E. from another dimension. It is the year 2480. ” McAllister interrupted the unknown. "Okay ... stop. All right, sweetie, before you keep talking, answer the question: what the hell do you want from me? There is nothing left to get here. ” Timewave smiled. “I want to warn you Mr. McAllister. The invaders who caused this chaos come from another dimension. We have been fighting this species for many years. I will tell you everything if you want. In return, I'll send you on a mission. Alternatively, I delete your memories and you work in the FBI archive again. ” McAllister thought for a moment. A normal life would be a welcome change. But he probably would Miss the adventure of a lifetime. He wanted answers. “Good, Miss Timewave. Tell me what you know. ” Timewave got up from the chair and began to investigate. “As you have now realized, Mr. McAllister, there are other dimensions. An infinite number, but we know about ten thousand. Most of the dimensions are similar, with small deviations. For example, you may be a baker in another dimension, or still be with the FBI, but may be a woman. Whatever. One of these worlds is where people have fought false gods. Powerful beings who have not found their way into this dimension. They were a transdimensional species. The multiverse is… .well…. These beings were called shapers. You might not cross a certain limit in the dimension nexus, but as with most living things, there is an alternative shaper breed. They are largely unknown to us, but they are responsible for the exotic matter. But the shapers are not responsible for penetrating their base. ” McAllister started to say something, but Timewave stopped trying and continued. “Those who fought the shapers will be sent to Earth in 2020, Mr. McAllister. They were once in possession of an artifact on another earth. The cube. This artifact is a device that is neither bound to time nor to space. When this group used it, it was hurled to Earth in 1913 and found on the North Pole in 1937. The reason is simple. Since it is a device, an artificial intelligence that once worked with these people could load a copy of themselves into the cube. I know it all sounds very futuristic to them. But soon they will understand everything. However, this entity will create an army of artificial beings in 2020 that, like me, can travel through space and time. To prevent this, I need you, Mr. McAllister. ” McAllister didn't quite know what to make of it, but he wanted to know more. "Where are my colleagues?" asked he. "Dead." answered Timewave. “Now to you. I chose them because they have a special gift. You saw the cube, felt its power. We call people like you "sensitive". Every sensitive person has a special ability, conferred through contact with XM. Your gift is a very, very long life. ” McAllister stopped TImewave again. "Wait a minute, lady, are you going to tell me I'm immortal?" Timewave turned his back on him. "No. You can be killed. But if they prevent that, they will live long enough to meet an agent called "Whysofar" in 2020. It will take almost 80 years until then. I will provide you with technology from that time. Your device is a so-called scanner. I reprogram it. in 2015 they will be asked to choose a parliamentary group. Do that and just do your job. We'll see you again in 2020. Farewell Mr. McAllister. ” 

With these words, TimeWave disappeared again through the door of light. McAllister left her completely overwhelmed. But he was a CBIA agent. He accepted his mission. After all, he had 80 years. 

• CBIACBIA ✭✭

Well actually I wrote about 200 pages. Soon you will find out more about the C.B.I.A. and another (real) organization. Feedback and comments welcome.

• CBIACBIA ✭✭

English version of the prologue and chapter 1. The whole book will be available as pdf

PROLOG

My name is agent25. I am not sure if anyone reads that too. If so, it is important that you keep this message and look for me. The CBIA was founded in Chicago on March 27, 1938. After a strange artifact was found during an expedition to the North Pole, the organization was launched and commissioned to investigate the origin, meaning and possible use of exotic matter. The artifact gave us the opportunity to localize places where the exotic matter emerges. Our organization housed 87 agents. The headquarters was built in a secret location in Chicago. Over time, we began to understand that exotic matter exists all around us. However, we were unable to understand the full potential. Therefore, the CBIA program was closed by the government on September 13, 1945. However, we kept our organization hidden, which was possible through anonymous investors. A year later, something unexpected happened. Today at 8:25 am the headquarters was infiltrated by a foreign power. It seems I am the only survivor of the CBIA. This unknown organization does not seem to be from this world or from this time. Still, they seem to know more about the portals than we do. For reasons unknown to me, all other agents have disappeared. When I returned to headquarters after completing a reconnaissance mission, I found nothing but the clothing and arming of the other agents. However, one of the infiltrators seemed to have left behind a device with which I was able to make the portals and gigantic fields of exotic matter visible. I have never seen such technology before. I will continue to search for clues. 

Chapter 1

It was an evening like any other on February 14, 1947 in downtown Chicago. People were out on the streets and when you saw a big old, black painted, shiny car drive past, you knew that it was better to avoid it. Kleananoven ran their dirty shops in the small dark alleys. Drugs, prostitution, everything that was not legal was found in the darkest corners of the city. The police lost control and left the city to the mafia. What was a big problem for the city and its residents was for a man such a past no more than the arguments of children playing. He knew the world had bigger problems. Something invisible, something unknown seemed to be spreading across the globe and he was the last to know about it. His name was Dorian McAllister but he hasn't had this name since 1938. His colleagues knew him under the name Agent25. But this name also seemed insignificant considering that the CBIA was completely wiped out except for McAllister. The North Pole artifact disappeared after the attack and all that remained was this enigmatic device. He didn't know how and why this device worked, but it showed him that his beloved city was full of the unknown portals. The device had a kind of TV screen that shone in colors differently than what was recognized. It seemed to show a kind of map on which the portals shone in brilliant white. It was Friday night. On Fridays, MacAlister always visited the old, dirty pub somewhere in the middle of Chicago. Not because he had friends there, but they had a damn good whiskey. When he drove past this pub for the first time two years ago, the name on the sign somehow impressed him. Eowar's Tavern and Pub. Somehow he found the name awesome. McAllister took a seat at the bar. He held the device in his hand and looked at the screen. Why were the attackers here? What was your goal? And where did they come from? So many questions that MacAllister didn't know the answer to. There had to be someone who could help him. McAllister finished his whiskey, left the pub and got into the next taxi that was to take him to headquarters. From the outside, the headquarters was nothing more than an old shoe factory. Jackson’s fine shoes. After the attack, everything was destroyed. The radars, phones, and most of the documents the organization had collected over the years. McAllister only came here because he kept his notes well hidden here and because he had his bed here. He picked up the device again and looked at the screen after moving to his desk. He remembered when he first saw the North Pole artifact with his own eyes. It was an oddly futuristic-looking, cube-shaped object that began to glow every time exotic matter appeared. Suddenly a text appeared on the screen of the device: "You saw the cube. Go and look for it." That was new. For weeks, the device had only shown the location of the portals. Suddenly a door of light opened behind him. McAllister instinctively knew he had to cross the threshold of the door and just as he was about to do so, a figure came up to him. Blinded by the light, McAllister didn't realize that it was a woman. She was tall, slim and her hair was silver and long. The door disappeared. "Good evening Mr. McAllister." He looked at the woman in confusion and replied: "Yes ... good evening, miss." The woman sat in a chair next to him. "No fear. I am not the enemy. You can now let go of your gun. My name is Timewave. I am a member of the T.I.M.E. from another dimension. It is the year 2480. ” McAllister interrupted the unknown. "Okay ... stop. All right, sweetie, before you keep talking, answer the question: what the hell do you want from me? There is nothing left to get here. ” Timewave smiled. “I want to warn you Mr. McAllister. The invaders who caused this chaos come from another dimension. We have been fighting this species for many years. I will tell you everything if you want. In return, I'll send you on a mission. Alternatively, I delete your memories and you work in the FBI archive again. ” McAllister thought for a moment. A normal life would be a welcome change. But he probably would Miss the adventure of a lifetime. He wanted answers. “Good, Miss Timewave. Tell me what you know. ” Timewave got up from the chair and began to investigate. “As you have now realized, Mr. McAllister, there are other dimensions. An infinite number, but we know about ten thousand. Most of the dimensions are similar, with small deviations. For example, you may be a baker in another dimension, or still be with the FBI, but may be a woman. Whatever. One of these worlds is where people have fought false gods. Powerful beings who have not found their way into this dimension. They were a transdimensional species. The multiverse is… .well…. These beings were called shapers. You might not cross a certain limit in the dimension nexus, but as with most living things, there is an alternative shaper breed. They are largely unknown to us, but they are responsible for the exotic matter. But the shapers are not responsible for penetrating their base. ” McAllister started to say something, but Timewave stopped trying and continued. “Those who fought the shapers will be sent to Earth in 2020, Mr. McAllister. They were once in possession of an artifact on another earth. The cube. This artifact is a device that is neither bound to time nor to space. When this group used it, it was hurled to Earth in 1913 and found on the North Pole in 1937. The reason is simple. Since it is a device, an artificial intelligence that once worked with these people could load a copy of themselves into the cube. I know it all sounds very futuristic to them. But soon they will understand everything. However, this entity will create an army of artificial beings in 2020 that, like me, can travel through space and time. To prevent this, I need you, Mr. McAllister. ” McAllister didn't quite know what to make of it, but he wanted to know more. "Where are my colleagues?" asked he. "Dead." answered Timewave. “Now to you. I chose them because they have a special gift. You saw the cube, felt its power. We call people like you "sensitive". Every sensitive person has a special ability, conferred through contact with XM. Your gift is a very, very long life. ” McAllister stopped TImewave again. "Wait a minute, lady, are you going to tell me I'm immortal?" Timewave turned his back on him. "No. You can be killed. But if they prevent that, they will live long enough to meet an agent called "Whysofar" in 2020. It will take almost 80 years until then. I will provide you with technology from that time. Your device is a so-called scanner. I reprogram it. in 2015 they will be asked to choose a parliamentary group. Do that and just do your job. We'll see you again in 2020. Farewell Mr. McAllister. ” 

With these words, TimeWave disappeared again through the door of light. McAllister left her completely overwhelmed. But he was a CBIA agent. He accepted his mission. After all, he had 80 years. 

• CBIACBIA ✭✭

Actually 9 chapters are done. It's alot of work and it needs lots of research.

Sign In or Register to comment.